תיאור
עיון ומחקר בחינוך
- דיצה משכית, זמירה מברך
אפשר גם אחרת: הכשרה להוראה על פי מודל שותפות-עמיתות בדגם ה- PDS - סלמאן עליאן, אלכסנדרה דניאל-סעד
מעבר מהדגם המסורתי בהתנסות המעשית לדגם השיתופי – סיסמה או צורך השעה? - תילי וגנר, אביבה קליגר
ועדת היגוי כמובילת מדיניות במערך ה- PDS - אילנה רונן
סיפור של שותפות – מעטפת ומהות: קידום הוראת מדע וטכנולוגיה במערך של 'שותפות מכללה-בית ספר' - גלעדה אבישר, גילה ווגל
שותפות רבת-שנים בין מכללה לחינוך לבין בית ספר לחינוך מיוחד - חנה עזר, תמי ראובני, נורית מירב, חיותה רגב
'נרטיבים של השתתפות' להבניית עמיתות מכללה-בית ספר: חקר מקרה - סאמי מחאג'נה, עדנאן יאסין, עלי ותד, מוחמד מוחסן
ללא רצונם בשירות ההוראה: קשייו ומניעיו של המורה החונך הפועל במסגרת בית הספר להתפתחות מקצועית - אילנה דרור, אורית דהן
שיח של מדריכים פדגוגיים בקהילות לומדים במערך הכשרה להוראה בדגם ה- PDS - אביבה קליגר, ענת אוסטר
מאפייניהם של מורים חונכים ילידים (native) ושל מורים חונכים מהגרים (immigrant) המלמדים בבתי ספר לפיתוח מקצועי - בלהה בשן, רחל הולצבלט
"הקשר המתוק": סטודנטים מספרים על שיתופיות ועבודת צוות במסגרת התנסותם המעשית ב- PDS - ראיד זידאן, סלמאן עליאן
שביעות הרצון של סטודנטים אשר מתנסים בהוראה לפי דגם ה- PDS מהעבודה המעשית ומהגורמים המעורבים בה סתירה והתנגדות: ביקורת על אידאל ה"הרמוניה" באידאולוגיות החינוך האינדיבידואליסטי
ספרים על שולחן המערכת
- גבריאל בוקובזה
אפרת קס (2012). לא לפחד מהפחד: תחושת מסוגלות אישית ומקצועית בהוראה - עדנה ענבר
משה דב כספי (2013). חכמת ילדים אור כוכבים - חגית ענבר-פירסט
שונית רייטר, יונה לייזר וגלעדה אבישר (עורכים) (2011). שילובים: מערכות חינוך וחברה - סבינה שביד
רחל שליטא (2013). דיאלוג עם אמנות – הדרכה דיאלוגית לאמנות בת-זמננו